onsdag 16 juni 2010

inspirera mera

Jag tror att jag kan leta & kika hur mycket som helst på inredning.
Just nu kollar jag runt på olika lantliga kök för att hitta lite inspiration. Jag vet hur jag vill att vi ska ha det, men det är ändå roligt att titta in lite hos andra, för att få en bild av hur det kan bli.





bilderna är tagna från google; lantligt kök+blogg
Väldigt praktiskt!

Jag gillar skarpt den lantliga köksstilen. Som så många andra! Det är något speciellt med gamla färgglada plåtbrukar, blommiga handdukar och loppisfyndade saftkannor. Det blir hemtrevligt tycker jag. Och även fast det må vara utstuderat så ser det ändå inte ut som det utan det blir en salig och härlig blandning.

En tallrikshylla har jag velat ha länge. Vi har inte haft plats för någon i nuvarande lägenheten och jag är inte så säker på att vi får det i den nya heller. Men man ska aldrig säga aldrig.
Annars får man kanske göra lite plats.

2 kommentarer:

  1. Det är fina kök, men det enda jag personligen tänker är att det är väldigt vitt. Det kommer bli svårt att hålla rent.

    SvaraRadera
  2. Ja kan vara så kanske. Men man får se till att hålla efter helt enkelt så ska det gå bra.

    SvaraRadera