fredag 25 november 2011

Granrismatta

När jag var ute och hämtade hem lite granris så var det den här mattan jag hade i tanken att påta ihop.


Jag la två grenar omlott och band sen ihop dem med grön bindtråd. Jag gjorde tolv stycken granriskorvar så det gick åt några grenar. 


Jag hade köpt hem en grövre tråd och av den klippte jag till tre snören. La upp dom som på bilden, la en korv emellan alla tre trådar och gjorde sen en knut på varje. Sen la jag dit en ny korv och gjorde knut igen och så varvade jag tills det att alla korvar var slut.


Till slut hade det blivit en granrismatta som nu var klar att läggas på backen. Dock fick inte denna ligga så länge eftersom jag gav bort den till min svägerska sen.

Inspirationen fick jag av Ernst och vill du se han göra den kan du kolla in Här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar