fredag 18 november 2011

slut för idag. tack för idag.


Nu har jag lagt undan pysslet för en stund för magen börjar kurra.


Men jag har hunnit med en del tycker jag. Jag har gjort en ljuskrona till exempel. Något jag inte ens hade tänkt att göra. Men jag gjorde ljushängen och dom vill jag hänga i något fint och vad passar inte bättre då än en ljuskrona. Gjorde en väldigt simpel en. Tog ståltråd och gjorde en ring, så gott det gick. Sen band jag ståltråd runtom ringen för att den skulle bli mer stabil. Till sist snurrade jag även grön bindtråd runtom hela, gjorde den ännu mer stabil men dolde också det silvriga.


Förra helgen var jag och mamma ute i skogen och plockade lite lingon- och blåbärsris bland annat. Och det kom väl till hands nu. Allt gick åt!


Jag snurrade också tre ståltrådslängder runt kransen innan jag började linda med riset. Lägst upp snurrade jag ihop de tre och gjorde sen en krok. Det färdiga resultatet får ni förhoppningsvis se imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar