onsdag 30 november 2011

Två sorters kakor


Nu önskar jag att jag kunde dela med mig av doften från mitt kök. Jag har bakat hela eftermiddagen. Först blev det mockarutor/snoddas/kärleksmums/Kramforskaka, som man säger, eehm, kär kaka har många namn... Efter den bakade jag pepparkakscupcakes, som jag tänkte skänka till Pingstkyrkans Second Hand. Inte för att säljas i butiken utan för att säljas i kaféet som finns där. Och allt som säljs där är hembakat och det går åt många kakor varje lördag. Så då tänkte jag bidra med lite.
Men helt ärligt, varför spendera pengar på doftpåsar för att sprida väldoft i hemmet, när man istället kan baka. Vilket sprider godare doft och som dessutom går att ätas upp. Vilket inte doftpåsar kan erbjuda.
Helt klart ut med doftpåsar och in med riktig doft i form av pepparkaksmuffins t.ex.

För stämningens skull

Om du har vägarna förbi Karlskoga någon lördag skulle jag tipsa er att åka förbi Pingstkyrkans Second Hand, det finns många fynd, om inte annat bara för gott hembakat kaffebröd att smaska på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar