lördag 19 november 2011

Klarsynt

 Första hyacinten ligger i min våg jag fyndade på loppis för några år sen.

Det blir mycket jul nu här på bloggen. Men jag tycker julen är något av det bästa som finns så det får bli så helt enkelt.
Idag har ordet julstök fått en helt ny innebörd. Det var stökigt i hela lägenheten, med både det ena och andra, högt som lågt. Mest julpyssel.
Jag började dagen med att putsa fönstren, hade egentligen tänkt strunta i det och bara slänga upp nya gardiner men så hade jag energi och tänkte att när jag ändå var igång så. Och det behövdes också. Ungefär som innan jag får på mig linserna/glasögonen på morgonen. Man visste som inte att det var suddigt förrän efteråt.

Jag har i alla fall lyckats få undan mycket av stöket under eftermiddagen. Så nu kan vi ta oss fram igen. Ikväll har jag tänt juldoftande ljus, värmt glögg och nu ska vi bara mysa i soffan framför en film. Skönt att ha mannen hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar