lördag 5 november 2011

Höstens bästa dag

Idag har jag haft en jättemysig utedag. Vid lunch åkte jag och Tobbe till hans syster och busade med barnen. Vi tog med oss Elsy för att köpa lördagsgodis. Och det blev en rejäl påse kan jag tala om! Sen traskade vi hem och jag grabbade tag i en kratta. Och i kanske två timmar krattade jag och svägerskan löv på deras stora tomt. Jag som längtat efter det njöt som bara den av att få vara ute i den friska luften och få göra lite nytta.





Men det blev också mycket snack vilket är trevligt. Det blir ju inte lika ofta nu när vi bor i Nora och när man hälsar på vill man hinna med så mycket, därför var det extra mysigt att få ta igen lite.





Vi har också varit på kyrkogården och tittat på alla vackra ljus som människor tänder för deras nära och kära denna helg. <3 Efter den turen åkte vi hem till mamma och pappa. Mamma o jag snörade på oss skorna och gick ut i skogen och plockade lite mossa, lingonris och annat smått och gått som naturen har att erbjuda. Ikväll har vi ätit ett mindre julbord som min familj har som tradition under Valborg, käkat tårta, godis och druckit glögg. Jag är proppmätt! Och det har varit en kanondag. Fem år sen igår/idag också men mer om det en annan dag...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar