torsdag 18 oktober 2012

Husköpet

Jag är på så bra humör. Jag vet inte vad det beror på men bidragande faktorer kan vara att det är fint höstväder ute, vintern och julen närmar sig, att vi har köpt bil igen (efter att ha varit billös i över en månad vilket inte hänt förut) och att vi har köpt hus.
Jag har suktat efter hus i flera år. Att få kratta löv på hösten, att ha en trädgård att julpynta, att få plantera på våren och ha en gräsmatta att njuta av på sommaren och kanske ett äppelträd eller två att äta av. Och nu blir det verklighet. Vi hittade, eller blev snarare tipsad om ett hus som varit till salu över ett år. Vi blev nyfikna och anmälde oss för husvisning. Nån budgivning senare var huset vårt och på den vägen är det.
Det är en 70-tals villa så lite saker ska göras, men mest för vår egen skull och för att det är kul att få vår egen prägel på det.
Så innan jul planerar vi att flytta in i mitt och min mans hus. Jag längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar