onsdag 1 augusti 2012

trötthetens bot

Idag slutade jag jobbet klockan tolv. Väldigt skönt med korta dagar och speciellt förmiddagar. Visst vill jag fortsätta sova när klockan ringer men sen piggnar jag till.
Jag pluggar till en omtenta som är i slutet av augusti. Oj vad trött jag blir av att läsa. Kände hur jag föll bort och ögonlocken slogs igen och sa till Tobbe att om jag somnade skulle ha väcka mig efter en halvtimma. Sagt och gjort men sen hade jag jättesvårt att vakna till. Somnade om nån mikrosekund här och där efter att jag tagit upp boken igen. Hopplöst. Så för att vakna till lite tog jag en glass och satte mig och glodde på nätet en stund och nu har jag pysslat lite här hemma.
Stugan som vi renovera upp tillsammans med Tobbes bror och fru bytte vi fönster på för nåt år sen. Och då har de gamla fönsterramarna stått så länge och jag och svärmor ställde undan en varsin förra sommaren. Då kunde vi inte frakta den till Karlskoga. Men nu äntligen har jag fått hem den då det är lättare att frakta bara 5 mil istället för 60 mil... Så den har jag donat med på eftermiddagen och såhär blev det.

Nu ska jag grabba tag i anatomiboken igen ett slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar