lördag 12 november 2011

Något positivt




Det som är positivt med att bo i en lägenhet som ligger vid ett äldre område med gamla mysiga hus är dels vår utsikt. Vi ser in i fina trädgårdar, ser när löven fyller deras gräsmattor och det är mycket trevligare än vad de måste tycka när de tittar ut och ser ett stort gult fult tegelhus. Vad som också är ljuvligt är när de eldar. Idag när jag stod i köket och diskade öppnade jag fönstret för att få lite frisk luft och jag kände doften av ved som någon eldar i någon form av spis sprida sig in hos oss. Jag kikade ut och såg röken stiga ut ur en skorsten.
Det mindre bra med lägenhet är när jag gick in i vardagsrummet där balkongdörren varit öppen och en mindre ljuvlig doft från en annan slags rök, cigarettrök, hade spridit sig in till oss. Blä! Men då gick jag in i köket igen och det kändes som att det var vi som hade gjort upp en brasa.

Bra för mig, som älskar och längtar efter att vi får en egen spis som vi kan tända en brasa i såna här disiga och molniga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar