fredag 26 augusti 2011

baka baka lite kaka

En sockerbagare hon bor i staden. Hon bakar kakor mest hela dagen. Hon bakar stora hon bakar små. Hon bakar några med socker på.



Idag hade jag en liten uppgift, att baka kakor till ett kalas imorgon. Jag ville inte alls baka, var noll sugen. Men det konstiga är att när jag väl börjar så tycker jag att det är så rofyllt. Jag påtar på själv i köket, provar lite nya recept och känner mig duktig efteråt. Som en riktig fru. Inte för att man måste baka och stå i köket för att vara en riktig fru, men jag tycker det är mysigt.
Och det som gjorde det ännu mysigare idag var stämningen utanför fönstret. Vi har en restaurang precis nedanför oss och idag måste de haft någon sorts trubadurkväll. En kille spelade gitarr och sjöng allt ifrån "Vi är pojkarna som busar" till "Ironic". En repertoar som varade i över två timmar. Och även fast killen inte var den mest begåvade jag hört så var det väldigt trevligt med livemusik rakt in i köket när jag bakade.
Dagens bakning blev kolasnittar och bruna bröd. Två nya favoriter som kommer finnas här hemma när vi får oväntat och väntat besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar