onsdag 20 juli 2011

Borta bra...

Efter 1 månad och 1 vecka norrut har vi återvänt hem. Det blev ändrade planer så vi packade in oss i bilen i måndags o for hem. Det är bland det roligaste jag gjort, inte själva resan men hysset jag gjorde på vägen. Två timmar hemifrån ringer jag upp mor o far.
- hej. Vad gör ni?
- hej. Slappar framför Lotta på Liseberg. O ni då?
- vi är på väg o ska hyra film. Har huset för oss själva.
- va mysigt. När börjar Tobbe jobba?
- på onsdag sen torsdag. Men vi räknar med att åka hem i början av augusti.
- ja vi får se vi om vi planerar en liten tur upp kanske.
- ja vi kan ju höras. Ha det bra så hörs vi på telefon en annan dag.
- det gör vi. Hejdå!

Jag satt lyrisk i bilen sista biten o bara väntade på att få överraska dom. Väl framme smög vi dit, ringde på dörren o backade undan.
"vem kommer nu kl.22 på kvällen?"
Pappa öppnar o där står vi. Knappt att han får fram ett ord o jag asgarvar. Ropar på mamma som tycker sig ha hört min röst men "Johanna är ju o kollar på film i Kramfors"
Det blev många kramar o glädjetårar den kvällen.
Och det känns så skönt att vara hemma.
Borta bra men hemma bäst!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar