söndag 29 april 2012

Uppdatering

I fredags skrev jag tenta i farmakologi och läkemedelsberäkning så nu har jag lite ledigt innan den sista kursen startar på onsdag. Helgen har varit jättehärlig. I fredags var det kalas för min mans brorsdotter, det bjöds på grillat, premiär, och jordgubbstårta. Sen har karlarna renoverat och vi tjejer har varit ute i solen, lekt i sandlåda, sett både vitsippor och blåsippor och tagit kvällspromenad. På kvällarna har vi myst ner oss i soffan med film. Båda fredag och lördag lyckades det bli mindre bra filmer. Men det var mysigt i alla fall. Idag var det också kalasväder, nu märker man att det inte bara är solen som värmer utan även luften är varm. Men att solen är framme och värmer ännu mer än inte alls tokigt!
Jag hoppas på lika bra väder i morgon. Då ska jag öppna upp fönstrena och storstäda lägenheten. När det är bra väder nu på våren vill jag helst ha en trädgård att påta på i, plantera blommor och annat, men när man inte har det blir jag också sugen på storstädning. När det luktar gott av rengöringsmedel,  golven är  blanka och att få lägga sig i rena sängkläder på kvällen.
Bäst att passa på att städa då, för en annan dag har jag ingen lust alls istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar