lördag 14 augusti 2010

välkommen hem till oss

Så här såg vår lägenhet ut när vi köpte den. Någon bild har jag lagt ut tidigare men för att få en helhetsbild kommer de igen.
före

Som det såg ut innan vi började riva


Nu är köket borta och de gamla avloppsrören är avkapade

Här är resterna efter en vägg
Här har vi (Tobbe) spacklat väggen för att vi sen skulle kunna kakla

Här har vi reglat upp för att sätta ny vägg, sänka taket och lägger klinkers


Och så här såg sovrummet ut innan. Visst är det stylish med inklädd garderob.
efter
En 180 säng. Sover som en prinsessa i denna stora säng. Verkligen skillnad mot den förra 120 sängen.

Välkommen hem till oss!

Det blev lite skillnad från början till slut. Vi är väldigt nöjda och det är väldigt skönt att det är klart. Även fast precis allt inte är klart, det är nåt speciellt med dessa lister alltså...
Jag fick en släng mitt i renoveringen då jag inte trodde att vi skulle kunna bo här, att det aldrig skulle bli ett beboligt hem. Jag vet att det är ett litet projekt till skillnad mot vad andra har, men då kändes det så... Fånigt!

2 kommentarer:

  1. åh så fint ni fått det! Sängen var kanon fin också, förstår att det känns skönt med en större säng! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är det verkligen!
    Ni måste komma hem på fika någon kväll. Lillgrabben kan ligga på vår lurviga matta medan vi fikar ;)

    SvaraRadera