onsdag 3 november 2010

Fil 4:13

Idag blev en dag hemma för att öva på bibeläventyrets andra lektion.
Det är inte bara inte. Förra veckan hade jag första lektionen i tre 4:or. Det gick bra jag tycker jag. Det känns skönt att vara igång så jag slipper våndas så över starten. Nu våndas jag istället för andra lektionen, och tredje och fjärde.
Men den här veckan är det höstlov och det passar ju utmärkt så jag kan nöta och nöta.
Sen är det dags nästa vecka igen. Och då har jag 6 klasser. Tre klasser som ska ha första lektionen och tre som ska ha andra lektionen.

Jag upprepar bibelordet från Filipperbrevet 4:6 Gör er inga bekymmer, utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön, med tacksägelse. Så ska Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar, i Kristus Jesus.
Och även Filipperbrevet 4:13 Allt förmår jag i honom som ger mig kraft.
För att jag ska känna att bördan släpper lite. Att det inte handlar om mig utan att jag tar ett steg och sen gör Gud resten. Men det är inte så lätt. Jag önskar att jag bara kunde slappna av i de orden, men jag kan inte det, inte helt åtminstone. Fast det blir mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar