lördag 28 januari 2012

Hur går det?

Nu har det gått två veckor här uppe i norr med universitet och allt vad det innebär. Det känns väldigt bra hittills. Föreläsningarna har dragit igång på riktigt denna vecka med omvårdnad och lagstiftning. Det är jätteintressant, samtidigt som det är mycket att ta in och särskilt omvårdnad som är ett sånt brett ämne. Vad är omvårdnad? Ja en hel massa saker. Många böcker blir det att läsa och om några veckor har vi första hemtentan. Skitspännande. Hur ser en sån ut? Vad kommer det för frågor? Hur många frågor? Ja mycket snurrar men jag är rätt lugn. Det är bara att ta det som det kommer, läsa på och lyssna på föreläsningarna så mycket som möjligt redan nu. Så man har bra utgångsläge sen.
Något som känns väldigt skönt är gänget tjejer jag hänger med om dagarna också. Det är så skönt att ha några att bolla funderingar med, skratta och prata med under dagarna, då rusar dagarna förbi.
Men nu är det helg, och jag är förkyld. Så nu ska jag bara ta det lugnt, inte ställa klockan och hinna med att plugga också.

2 kommentarer:

  1. Å så bra att det känns bra och att du funnit några som du kan umgås med, det betyder så mycket. Vi saknar er.. Ni har inga funderingar på när ni kommer hem nästa gång? kram

    SvaraRadera
  2. Ja det känns fantastiskt skönt! Vi kommer hem för att hämta grejerna som fortfarande är kvar i Nora. Men när det blir vet jag inte. Vi hittar inget bra transportmedel men vi hoppas att det blir ganska snart. Sen hur länge vi stannar då vet jag inte, blir nog bara över en/nån dag. Men så kommer vi hem då Bebban fyller 30 i mars. Så då måste vi hinna ses, så jag får lukta på den nya godingen som kommit då. :)
    Kram

    SvaraRadera