fredag 17 februari 2012

nedrans otur men himmelskt vackert



Nu har jag städat huset lite grann, vill ju inte lämna efter sig värsta grisstian som tack för att vi fått bo här.
Det är sjukt fint väder ute och balkongdörren står på vid gavel, fåglarna kvittrar och solen värmer mina fötter. Jag ska berätta att när jag var liten så la jag mig ofta på golvet i vårat kök när solen lyste in exakt såna här tidiga vårdagar som det är idag. Dock ska jag inte göra det idag.




Nu ska jag istället göra mig någon snabb lunch, göra mig i ordning och sen ska jag åka till vår lägenhet och kolla in den. Börja plocka in våra kläder om jag hinner innan Tobbe kommer med lasset. Ja för det är bara han som kommer tyvärr. Min pappa fick nån släng av magsjuka så dom kunde inte följa med. Fy! Usch! Blä! Nedrans tråkigt är det, när jag har sett fram emot det så mycket att de skulle komma upp. Och i helgen är det vinterfest här i stan och vi skulle käka lunch i nån kåta på torget och bara myspysa hela tiden. Fy bubblan Larsson! Men jaja, det är bara att gilla läget. Det blir fler besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar