torsdag 10 maj 2012

guldkant i vardagen


Något jag verkligen älskar och uppskattar är guldkanter i vardagen. Idag tog jag och min man en mindre utflykt till Sollefteå för att äta lunch. Det krävs inte mycket för att det ska bli ett mysigt uppbrott från den vanliga vardagen. Och vägen till Sollefteå är så förknippad med sommar för mig så nu är jag bara ännu mer fokuserad på att kämpa de här tre sista veckorna som är kvar och sen ska jag njuta av sommaren och spendera mycket tid på smultronstället.



Igår ringde de från ett äldreboende här i Kramfors och berättade att jag fått sommarjobb hos dom. Jätteroligt känns det att få jobba och få erfarenhet. Första gången i livet som jag ser fram emot att jobba på sommaren. Men nu är jag ju också besluten om vad jag vill göra sen och därför ska det bli roligt att få se lite mer av det. Även om det kanske inte är just äldreboende jag vill jobba med sen när jag är klar syrra men nu ser jag fram emot att jobba med dom söta tanterna och farbröderna i sommar. Sen är det också så att jag inte har velat sommarjobba förut för att missa chansen att vara i stugan. Men nu när det bara ligger ungefär 40 minuter bort känns det väldigt praktiskt. Men jag ska absolut åka hem i sommar också, det är ett måste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar