lördag 11 september 2010

brasmys, sovsäck och träunderlag

I dag har jag passat på att vara hemma hos mamma och pappa för att bli lite ompysslad mitt i sjukan och blir kvar till imorrn.
Jag kom att tänka på vad mysigt Tobbe måste ha det. Lagar antagligen tacos nu, kanske sitter framför en eld, ett gäng grabbar för att sen krypa ner i, varsin, sovsäck i en stuga i skogen.
Och då slog det mig. Vi har inte sovit i vindskydd i år. Och nu känns det nästan som att det är för sent. Nu när det är nollgradigt då man stiger upp morgonen.
Synd det! Men då har jag något att se fram emot när snön har kommit och hunnit smälta bort.
Känns som att det skulle vara roligt att ta vår tjejkväll som skulle varit ikväll ett steg längre, ut till skogen. Ja där har vi det.

-Johanna-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar