fredag 3 september 2010

Titta ett monster

Som målad till en tiger och att då gå och handla på Maxi, en fredag eftermiddag, är väldigt roligt. Tiden då halva Karlskoga handlar inför helgens fredags-, lördags- och söndagsmys.

Jag har aldrig känt mig så utpekad, av både barn och vuxna, tidigare. Personer som viskade, kikade och tyckte att jag hade en snygg sminkning.
Men den roligaste kommentaren kom från en liten kille som pekade på mig och sa, "Titta, ett monster!"
Jag skulle lätt kunna göra om det bara för att det var så roligt att se så glada barnen blev av att se en tigertjej med rosett i håret traska runt med en matkorg och handla tacos.

Anledningen till denna målning är att i morgon är det Strådagen på Pingstkyrkans Second Hand och då ska Sara o jag ha ansiktsmålning. Och då var vi tvungna att öva lite inför det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar