lördag 11 september 2010

en askungen saga

Hösten lockar verkligen fram lusten att shoppa. Både kläder och ny burrigare och varmare inredning.

Jag har en favoritscen i SATC-the movie och det är när tjejerna går på NY fashion week.
Nån gång ibland sådär kan jag önska att jag också fick ha det så bara för en dag. Kunna välja bland massa snygga klackar (och strunta i att det är för kallt eller på halkrisken), ta på mig något tjusigt, ta med de härliga tjejerna och
ha en riktig tjejkväll med glam.
Bara för en dag. För att sen återgå till det gamla vanliga men dock så härliga!

Och att shoppa är inte heller alltid det enklaste. Jag är en komplicerad typ ibland som inte vill köpa det alla andra har. (vilket jag förstår att många heller inte vill) Så när jag väl ska köpa något kan jag vissa gånger inte för jag vet inte om det är för vanligt. Just i denna sekund vill jag ha snygga jeans med någon snygg & enkel tisha till för att sen hänga på massa stora halsband och ha snygga klackar till. Synd bara att jag inte har det hemma, det jag ser i huvudet. Synd också att jag blir för snål när jag ser ett underbart stort smycke som skulle passa perfekt. Synd att jag ser att jag ser att det halsbandet nästan kan kosta lika mycket som ett par jeans.


I en annan värld skulle detta kanske kunna hända för en dag. En askungensaga

-Johanna-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar