torsdag 7 april 2011

Mannen i mitt liv

Det är måndag. Svärfar kommer förbi för att hjälpa till med att montera det nya badrumsskåpet tillsammans med det nya handfatet. Svärmor följer med som sällskap och har dessutom med sig lunch.
Efter en god pastasallad, kyckling & stekta champinjoner blir det en kaffekopp och en bit choklad till.
Medans männen sliter i badrummet åker vi kvinnor till stan och kikar runt lite. Köper dargéägg och födelsedagspresent. För att sen komma hem igen och se att allt är klart och det blev så bra. Som ett helt nytt badrum, ljust och vitt.
Svärföräldrarna åker och själv slänger man på sig lite smink och lämnar allt i en enda röra. Disk, kläder ska vikas, golven dammsugas och plockas. Men det får jag ta itu med när jag kommer hem ikväll. För nu ska jag iväg till barngruppen och efter det körövning. Så kanske att jag orkar diska när jag kommer hem, annars får jag göra det imorgon.
Barngruppen slutar och körövningen var jätterolig. Ordnar med sista disken som inte hanns med innan kören. För att till sist gå ut i den ljumma kvällen som hunnit bli mörk och sätta sig i bilen och köra hem.
Väl hemma möts jag av väldoft, rent golv, rent & prydligt, disken är diskad och inställd i skåpen. Sist men inte minst tända ljus.

Det är kärlek, det är mannen i mitt liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar