lördag 23 april 2011

Nu kör jag!

När jag vaknade imorse, tidigare än vanligt, kände jag mig pigg, utvilad och taggad. Och det var jag ju tvungen att ta tillvara på självklart.
Så direkt efter frukosten laddade jag telefonen med bra musik sen snörade jag på mig skorna och gav mig ut. Tanken var en springtur, men jag började med en pw. Sen kände jag att det nog skulle kunna gå att springa en bit i alla fall. Så jag satte upp ett mål till vart jag måste hålla ut till. Jag klarade det dit, men då trodde jag att jag skulle falla ihop, nästan, och tänkte bara gå resten. Så jag gick en stund sen kände jag att benen (och andningen) skulle bära för lite springning igen. Och då blev det bara lättare. Så det blev faktiskt ett springtur även fast jag var lite optimist när jag tänkte det. Mer springning än gång.
Det blev en tur på 45 minuter och på vägen mötte jag mamma o pappa som kom i bilen och de trodde nog de såg i syne när deras dotter kom helt svettig och dan springandes...
Sen visade mamma en artikel i IcaKuriren där det stod att man ska första veckan springa 2 min och gå 4 min. Och detta ska man upprepa under en halvtimma. Sen ska man öka på det allteftersom veckorna går så vecka 9 kan man springa 14 min och gå 1 min och vecka 10 kunna springa hela sträckan. Det här för att man inte ska förstöra muskler och annat.
Men nu har jag en bra sträcka tycker jag som jag ska försöka hålla mig till 2-3 gånger/vecka.

Så nu ska jag försöka ta tag i den här konditionen som har varit vilande sen jag slutade spela fotboll som 11/12 åring. (Och den var nog inte så bra då heller egentligen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar