måndag 12 december 2011

Glöggmys

Har haft en bloggpaus under en vecka märkte jag. Har pysslat med så mycket annat så jag knappt suttit vid datorn överhuvudtaget.
Men nu är jag tillbaka och jag ska uppdatera mer igen, för här händer det saker minsann. Men några saker håller jag på ett litet tag till...

Igår hade jag bjudit hit några tjejkompisar på lite glöggmys.


Så jag hade bakat under veckan för att ha nåt att bjuda på... saffransskorpor, saffranslängd, rocky road, knäck, mjukpepparkaka med lingon och grädde. Och så skivade jag brieost tillsammans med färska fikon och la på pepparkakor.


Kan säga att vi åt tills vi storknade, eller i alla fall jag. Men innan de styrde kosan hem till skogarna igen så hann jag också bjuda på årets första skinksmörgås med senap. Det var nog det godaste under hela kvällen. Och mycket ljus blev tända. Jag som älskar ljus passade på att tända alla vi har här hemma.


Kristallkronan tände jag för första gången till och med, dagen till ära. Väldigt fint!


En mycket trevlig kväll med både seriöst prat och mycket gamla minnen och skratt som innehåll allt från klädmode från mellanstadiet till töntstämplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar