söndag 18 december 2011

Mot skogarna uppe i norr

Det händer grejer nu och det är därför som jag har varit frånvarande från bloggen.
Under hösten sökte jag till sjuksköterska på lite olika universitet. Och förra torsdagen kom beskedet. Jag var väldigt lugn dagen innan, för jag var säker på att jag inte skulle ha någon chans. Jag hade börjat planera för vilka olika jobb jag skulle söka. Tills dagen kom och jag började känna vad roligt det skulle vara. Klockan 13.00 skulle det meddelas. Jag gjorde allt för att få dagen att gå. Gick och handlade och bakade hela förmiddagen. När klockan var 13.02 sprang jag till datorn för att logga in. Lång tid tog det att logga in, först kom jag inte in "för mycket trafik". Jag väntade någon minut och provade igen. Nu!
Jag blev superglad att se att jag stod som reserv i Örebro och Karlstad. Trodde inte jag skulle komma dit ens. Sen bläddrade jag ner och läste antagen... antagen? Sundsvall. ANTAGEN! Jag kom i. I Sundsvall. Jag.
Jag ringde mamma och berättade, messade svärmor och pratade med älskling.
Allt vändes upp och ned på 1 minut. Jag grät och skrattade om vartannat. Glädjetårar och skiljningstårar. Så där har ni anledningen till min frånvaro, för inte nog med att det är jul snart. Nu ska vi flytta mitt i allt också. På mindre än en vecka har vi sagt upp lägenheten, Tobbe har sagt upp sig, vi har hittat ny lya uppe i norr och jag har packat ner köket så gott som.
I och med att skolan drar igång 16:e januari har vi inte många dagar att spela på. För däremellan är det jul, nyår, kalas för mamma som fyller 60 år och kalas för Tobbe som fyller 25.

Men allt känns jättebra och jättespännande. Det är nu i livet det passar bäst att plugga och jag måste verkligen ta den här chansen känner både Tobbe och jag. För er som undrar varför inte vänta och se om jag kommer in på min reservplats så vi slipper flytta och Tobbe slipper säga upp sig, kan jag meddela att chansen är minimal, verkligen!
Så nu börjar ett nytt äventyr, mot skogarna uppe i norr.

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt vännen :D Så glad för din skull!!!! Då kommer jag och hälsar på uppåt i norr snart för jag ska nämligen snart uppåt jag med ;) Pusss <3

    SvaraRadera