måndag 19 december 2011

Jul på Liseberg


Andra advent var jag och Tobbe nere i Göteborg och hälsade på min bror med familj. Och på lördageftermiddagen besökte vi jul på Liseberg. 


Det var så mysigt. Jag har velat åka dit flera år, men det har som inte blivit av. Men nu så.


Jag gick runt och njöt hela tiden. Drack lite glögg och myste på. Vi hade så tur med vädret. På morgonen var det storm och regnet öste ner. Men vi hade så tur att det slutade tills det att vi skulle dit. Och då var det inte så mycket folk heller.


Vi gick in på tomtebyn och kikade.


Det var så fint anordnat. Bilderna är väldigt små i jämförelse med att se det i verkligheten, förståeligt.




Dom hade allt, till och med vita renar. Jättefina!


Allt var så mysigt, alla lampor, tända granar. De har verkligen fångat mysstämningen.


Små stugor där barnen kunde få krama lisebergskaninen.


Och den rosa skridskobanan. Jag hoppas att det blir en tradition att åka dit. Och då ska jag åka skridskor nästa gång, för det blev det inte i år.


Och till sist. Det fina sagoslottet. Det var verkligen en kväll jag kommer minnas! 

1 kommentar: