söndag 11 mars 2012

Som en dubbelsmakande isglass

Nagellack slits väldigt fort för mig om jag inte målar på ett överlack eller flera lager. Man diskar, plockar och använder händerna väldigt mycket och då försvinner nagellacket, framförallt längst fram på nageln.
Häromdagen målade jag naglarna i en korallorange färg och nu hade de blivit slitna. Lite lat som jag kan vara tar jag inte alltid bort det gamla och målar på nytt utan målar istället över med samma färg eller en mörkare för att täcka. Den här gången blev jag inspirerad av min favorit isglass som jag som liten köpte från glassbilen, en dubbelsmakande isglass.


Jag tog en rosa färg och målade på halva nageln, den delen som det slitits bort på. Tycker själv att det blev väldigt fint. Ganska bra att vara lite bekväm ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar