söndag 17 juni 2012

Som balsam för själen

Jag har haft världens skönaste vecka. Det är det här som är grymt med att numera bara bo 50 minuter från stugan istället för 7 timmar som förut. Jag har verkligen njutit varje sekund av att bara dona på, jag har putsat fler fönster, bakat, spelat spel, fikat och pratat in på småtimmarna. 



Det är tjusningen med norrland, jag kan inte längre skilja på när solen går ner och när den går upp. Det är ljust dygnet runt och man tar vara på dagarna. Vilket gör att man kan klå svärföräldrarna i Skip-Bo flera gånger om under dagen.


Det lite tråkiga är att det inte är någon riktig sommarvärme än, men vi har haft några fina dagar då jag har traskat runt i shorts och gummistövlar i stugan. Det blir snygg bränna av det, haha! Som tur är, tur och tur... har jag inte fått någon vidare färg på kroppen än, inte ens någon bonnbränna av vare sig tröja eller stövlar. Vi tog oss också en tur in till Sollefteå i fredags och åt lunch och tog en glass innan mannen och jag åkte hemåt till Kramfors igen. 


Jag hoppas att sommarn kommer med storsteg snart så man kan ligga ute i bikini utan att frysa ändan av sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar