onsdag 6 juni 2012

Sveriges nationaldag idag och det hade varit roligare om vi kunde fira som vårt grannland men nu känns det mer som vilken dag som helst.
Jag firar med att vara förkyld och ha en ledig dag. Ska försöka kurera mig så gott det går och trycka c-vitaminer. Men jag ska också ner på byn för det är något galej där under dagen så några vänner och vi ska ner dit och se på när en av vännernas brorsa spelar. Kul att det händer något annorlunda i stan. Själv så hoppas jag även på att det blir en fika eller så. För oavsett hur snorig man är så orkar man med fika, plus att fika ju har en bevisad ökad förfriskningsprocess... eller hur var det med det, gladare blir jag i alla fall.

Ser det inte härligt ut att få tvätta i sjön som man gjorde på gammalt vis

Jag skulle vilja ta en tur förbi trädgårdshandeln också, jag är så sugen på att plantera lite blommor, så lite kryddor och kanske köpa en tomatplanta och sätta. Skulle behöva lite nya blommor in också, har lyckats missköta dem här under våren så alla är inte så vackra längre. Mårbacka pelargoner till vardagsrummet skulle vara fint och så blommor och lite annat smått och gott som jag kan plantera och ställa på den gemensamma balkongen. Sen om det blir idag eller en annan dag det får vi se. Här ska vi ta dagen lite som den kommer, kanske äta någon god middag eller jordgubbar med ovispad grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar