tisdag 14 december 2010

Julgodis

Det är bara en och en halv vecka kvar till jul. Och det känns inte ens som att jag har börjat julbaka än.
Så för att jag ska komma ihåg allt gott jag ska hinna baka får jag skriva ner en lista.
Den får också innehålla alla ingredienser. För det värsta är när jag får lust till att baka men jag måste avbryta för att gå iväg och handla. För alltid, nästan alltid, saknas det nånting.
Så därför en lista så allt finns hemma till allt gott som ska hinnas med att baka.
Jag har sagt det förut. Jag säger det igen. Leila är en favvo!









































Känns som en segrare för den som gillar pistage




























































Mörkchoklad kola, vad kan bli fel.


























Chokladkola, vad kan bli fel
























Apelsinknäck















































Knäck pannacottas, alternativ efterrätt till nyår








































Ljus tryffel rullad i pepparkakskryddor

De här recepten har jag hittat på Norrmejerier's hemsisa och de kanske kan väcka någon baklust hos er.
Jag själv ska noga välja ut vilka jag ska baka. Kommer inte äta upp allt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar