torsdag 2 december 2010

Uppskattning

Idag gjorde jag min sista lektion med bibeläventyret i ännu en klass. Så nu har jag bara sista lektionen kvar i två klasser till och den har jag på onsdag.

Idag var det på Granbergsdalskolan som jag avslutade gamla testamentets äventyr.
Torsdagar har jag sett fram emot sen jag började jobba i Pingstkyrkan Karlskoga. Innan bibeläventyret var det för att på torsdagar är det kaffestunden 10.30 då de daglediga träffas. Då myste jag bara på med de gamla tanterna och farbröderna som kommer dit. Fikade och umgicks med dem. Mysigaste stunden på veckan.
Och nu har jag sett fram emot torsdagarna för att då har jag fått vara på Granbergsdal.
Vägen dit är den bästa någonsin. När man svänger av stora vägen så är det som att man färdas bakåt i tiden. Då kommer man ut på landet med åkrar och skog. Det går som inte att beskriva men jag njuter verkligen. Och på skolan umgås som alla tillsammans, oavsett klassdelningar. Och de åker skidor på rasterna. Utom idag då det var -20 grader.

Hur som helst! Så när jag tackade klassen och berömde dem så kom en tjej från klassen med en present till mig. De var så tacksamma för att jag hade varit hos dem och haft lektionerna.
Åh då är det värt allt! Jag blev verkligen rörd och tyckte det kändes tråkigt att inte komma dit mer.


Dom här torsdagarna har jag verkligen uppskattat och det känns roligt att få uppskattning tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar