fredag 17 december 2010

mer jul än tomten

Idag är jag ledig. Jag vaknade någon gång under morgonen och var pigg, men somnade om och vaknade senare.. trött! Varför går man inte upp när man för en gångs skull är pigg.

Vi har i alla fall börjat på julklapparna lite i dag. Och sen gick jag och Tobbe ut och åt tillsammans. Vi valde en plats vid fönstret så man kan se alla som traskade runt i snön ute på gatorna.
Det är så mysigt tycker jag. Det jag saknar är någon med kälke komma farandes. Det ser jag inte alls här.
Annars skulle det komplettera hela min bild av en Astrid Lindgren jul i år. Med alla fina snöflingor som faller.

Nu ska jag äntligen ta tag i mitt bakande som jag tänkt på under en lång tid.
Min lista är skriven och alla ingredienser inhandlade.
Sen ska jag se om jag kan ordna ihop ett pepparkakshus någon gång under kvällen också kanske.
Och när jag sa det till Tobbe log han och sa du är jul, mer jul än tomten.
Om det är jul så gärna för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar