tisdag 18 oktober 2011

"Varför kan du inte bara baka nåt enkelt som en sockerkaka"

Idag har jag lyssnat på julmusik. Sarah Dawn Finers julskiva älskar jag. Så den har spelats här hemma. Jag kom nämligen på att jag inte kommer fira jul hemma lika mycket i år och då måste jag börja i tid för att hinna få den där äkta julkänslan.
Under tiden musik strömmade ur högtalarna bakade jag. Efter att ha kollat på julgardinet och annat julpynt så blev jag sugen på mjuk pepparkaka med lingon. Men det fick bli en vanlig sockerkaka.





Jag måste hejda mig lite grann alla fall. Fast min brorsa med familj har redan festat på julmust... Å andra sidan är det bara fem och en halv vecka kvar till advent hörde jag, så varför inte.
Allers Julmagasin 2011 här kommer jag.



Ps. Citatet kommer från min man. Baka själv då tyckte min svägerska. Haha Men vad gör man inte för den man älskar. Och en annan dag kanske jag håller med henne och då blir det ingen kaka alls.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar