onsdag 19 oktober 2011

om jag ändå hade


Såhär under hösten vill jag gärna ha hus. Hade jag haft hus hade jag varit ute och krattat löv i en mysig stickad tjocktröja, gummistövlar och fina trädgårdshandskar så jag inte fryser när jag håller i krattan. Haft välkomnande fina lysande pumpor på trappan. Fast jag vill gärna ha hus alla årstider.
Under vintern hade jag gjort snölyktor över hela trädgården, haft eldkorgar längs hela uppfarten och hängt upp lyktor med levande ljus i på bron. Under våren hade jag planterat jordgubbar, skrubbat altanen och grävt i rabatter. Och på sommaren skulle jag njuta i fulla drag, sitta ute länge i trädgården med ljusslingor alla buskar i mitt trädgårdsvardagrum och där skulle finnas bord och stolar med filtar som kan värma när solens strålar börjar kallna smått.

Nu vet ni vad jag hade gjort om jag hade hus men så är inte fallet. Än så länge har jag lägenhet, men hoppas att det inte dröjer så länge till hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar