onsdag 12 oktober 2011

föräldraskap

Förra veckan var vi barnvakt åt skrotisarna Elsy & Albert, Tobbes systers barn. Från söndag till fredag fick vi prova på föräldraskapet och allt som hör där till... mindre sömn, bättre kost, blöjbyten och underhållning.
Och det gick som en dans på rosor måste jag skryta och säga. Glömde inget mellanmål och lyckades ha en varierande kost. När klockan var halv nio på kvällen kunde jag somna sött om jag hade velat. För det tar musten ur en med barn. Så nu har ordet trött fått en helt ny mening och jag kan inte alls klaga efter att ha provat på detta. Men jag måste också säga att jag var mer pigg när vi hade barnen än när vi nu är utan. Jag tog tag i disken direkt istället för att skjuta upp dagens disk till kvällen, passade på att städa/tvätta/dona medan barnen hade sin middagslur och hade bra rutiner med allt från mat till att komma ut.
När jag är själv om dagarna i lägenheten blir jag lätt slö. Någon dag efter tänkte jag efter när klockan var tolv... "Vid den här tiden igår hade jag, ätit frukost, tvättat mig och barnen, lekt, varit ute, ätit mellis, lunch och lagt Albert."
Man uppskattar tiden utan barn men längtar till när den tiden kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar